Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Persoonlijk verhaal - dhr. Schonewille
Wie bent u?
“Ik ben Lambert Schonewille uit Vleuten, geboren op 2 juli 1937. Mijn vrouw overleed in mei 2021 aan dementie. Natuurlijk ben ik hier ontzettend verdrietig om, maar met de hulp van Amaris kan ik dit steeds beter een plekje geven.”
Hoe bent u bij Amaris Gooizicht terecht gekomen?
“Mijn televisie deed het niet meer, ik wilde het repareren en moest daarvoor aan de achterkant van de televisie sleutelen. Op het moment dat de televisie weer werkte en ik wilde opstaan, gleed ik uit. Ik brak daardoor mijn bekken en schaambeen en had natuurlijk verschrikkelijk veel pijn. Met de alarmknop die ik had, stond binnen vijf minuten hulp in de kamer. De ambulance bracht me naar het ziekenhuis, waarna mijn dochter regelde dat ik bij Amaris Gooizicht terecht kon. Zij woont hier om de hoek en kon dit dus makkelijk regelen. Nu ben ik hier aan het revalideren en gaat het de goede kant op. Ik kom weer zelfstandig uit bed.”
Vraag me niet hoe, maar ik kom er wel uit.
Wat maakt Amaris Gooizicht zo aangenaam?
“Ik heb het hier goed, mag absoluut niet klagen. Het verplegend personeel is aardig en over het algemeen goed. Men kijkt naar je om. Ik heb het naar omstandigheden enorm naar mijn zin bij Gooizicht.”
“Er was een periode waarin ik het heel zwaar had. Mijn vrouw was gestorven en kort daarna viel ik. Op zulke momenten voelde ik mij erg slecht, maar met de hulp van de psychologen ben ik het leven weer positief gaan inzien.
Psychologische hulp flauwekul? Zeker niet. Ik sta weer positief in het leven.
Hoe ervaart u de zorg die aan u verleend wordt?
“De zorg is goed, ik krijg veel aandacht en het is hier altijd schoon. Ik moet door medische problemen wel zeven tot acht keer per dag naar het toilet toe. Zodra ik naar het toilet moet, zou ik eerst moeten bellen, want ik sta nog niet stabiel genoeg om dit zelf te kunnen doen. Ik leer op zo'n moment ook direct om weer stabieler te staan. Daar heb ik baat bij, want ik wil zo snel mogelijk naar huis. Maar ik moet natuurlijk wel fit genoeg zijn om dit te kunnen doen.”
Wat vindt u van uw appartement?
“Het is hartstikke goed. Een mooie kamer, niet te groot. Een bed en een kast, meer heb ik niet nodig.“